Jak spółka powinna zakwalifikować nakłady poniesione na modyfikację swojego znaku firmowego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Waślicki Tadeusz
Odpowiedzi udzielono: 12 grudnia 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka zamierza zmodyfikować swój znak firmowy (logo). Prawo do nowego znaku zostanie nabyte od zewnętrznej agencji, następnie zostanie zarejestrowane przez spółkę w urzędzie patentowym jako prawo ochronne dla znaku słowno-graficznego. Dotychczasowy znak firmowy (logo) nie był aktywowany jako wartość niematerialna. Ponadto nastąpi zmiana całej identyfikacji wizualnej dotychczasowych opakowań produktów spółki. Wszystkie prace projektowe dotyczące nowych opakowań zostaną wykonane przez agencje zewnętrzne i nabyte od nich wraz z majątkowymi prawami autorskimi. Projekty nowych opakowań nie będą rejestrowane w urzędzie patentowym. Spółka prowadzi księgi rachunkowe według MSR/MSSF.

Czy w świetle MSR 38 spółka powinna poniesione nakłady potraktować jako koszty prac rozwojowych i zakwalifikować nowy znak firmowy (logo) oraz/lub przeprojektowane wzory opakowań do wartości niematerialnych, czy też koszty poniesione przez spółkę na nabycie powinna odnieść bezpośrednio w koszty okresu, którego dotyczą?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX