Nowość Jak spółka powinna zaewidencjonować zamontowany u kontrahenta sprzęt w celach testowych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 18 kwietnia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka prowadzi projekt pilotażowy, który polega na testowaniu sprzętu, przez kontrahenta. Dotychczas były to drobne sprawy. Jednak teraz podpisano umowę z kontrahentem o monitoring, czujniki ruchu to koszt ok. 160 tys. euro, jeżeli spełni to oczekiwania kontrahenta to dojdzie do zakupu sprzętu, jeżeli nie to spółka będzie to demontować i będzie mogła to sprzedać lub wykorzystać w inny sposób.

W jaki sposób powinnam zakwalifikować to w księgach?

Czy jako towar czy jako środek trwały?

Jeżeli jako towar to w jaki sposób odnosić koszt zużycia tego towaru?

Nawet jeżeli nie dojdzie do sprzedaży to zdemontowany towar nie będzie wart tyle co nowy.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX