Nowość Jak spółka powinna zaewidencjonować zamontowany u kontrahenta sprzęt w celach testowych?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 18 kwietnia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Spółka prowadzi projekt pilotażowy, który polega na testowaniu sprzętu, przez kontrahenta. Dotychczas były to drobne sprawy. Jednak teraz podpisano umowę z kontrahentem o monitoring, czujniki ruchu to koszt ok. 160 tys. euro, jeżeli spełni to oczekiwania kontrahenta to dojdzie do zakupu sprzętu, jeżeli nie to spółka będzie to demontować i będzie mogła to sprzedać lub wykorzystać w inny sposób.
W jaki sposób powinnam zakwalifikować to w księgach?
Czy jako towar czy jako środek trwały?
Jeżeli jako towar to w jaki sposób odnosić koszt zużycia tego towaru?
Nawet jeżeli nie dojdzie do sprzedaży to zdemontowany towar nie będzie wart tyle co nowy.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX