Jak spółka powinna rozliczyć koszty diet pracowniczych poniesionych podczas delegacji jednego z pracowników do centrali spółki?
PYTANIE
Spółka polska poniosła koszty diet pracowniczych na delegację jednego z pracowników do centrali spółki do Szwecji. Zgodnie z wewnętrznymi ustaleniami pomiędzy stronami koszt ten powinien być przez polską spółkę refakturowany na centralę-wyjazd dotyczył projektu wewnętrznego w ramach grupy, który finansuje centrala. Zazwyczaj refakturowanie bierze się z kosztów zafakturowanych przez usługodawcę, a tutaj mamy do czynienia z kosztami, które generują przepisy krajowe i nie wynikają one z dokumentów zewnętrznych.
Jak spółka powinna podejść do tego rozliczenia pod kątem VAT i miejsca świadczenia usług (oba podmioty podatnikami VAT UE)?
Czy należy w wystawianej fakturze zastosować zasadę odwrotnego obciążenia?
Jak określić taki rodzaj usługi na fakturze, o ile ma to znaczenie dla sposobu rozliczenia?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX