Jak spółka powinna dokonać rozliczenia otrzymanej dotacji w przypadku, gdy rozpoczęła ona proces likwidacji?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 26 lipca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Grupa zakupiła skrzyniopalety i otrzymała na nie 75% pomocy finansowej na pokrycie kosztów inwestycji kwalifikowanych, związanych z utworzeniem grupy producentów, ujętych w zatwierdzonym planie dochodzenia do uznania. Pomoc finansową otrzymaliśmy na zakup skrzyniopalet plastikowych do owoców w 2013 roku. Wpływ środków został zaksięgowany na koncie Wn konto bankowe, Ma rozliczenia międzyokresowe przychodów, natomiast faktura zakupu Wn 316 (opakowanie wielokrotnego użycia), Ma rozliczenie zakupu. W 2024 r. skasowaliśmy protokołem jedną partię skrzyniopalet w związku z całkowitym zniszczeniem.

Jak mamy dokonać rozliczenia otrzymanej dotacji?

W 2024 r. spółka ogłosiła likwidację spółki.

Czy pozostałą ilość skrzyniopalet możemy przenieść na środki trwałe - grupa 8 (ruchomości i wyposażenie) i naliczyć zaległą amortyzację i w części 75% przenieść na pozostałe przychody operacyjne, rozliczając dotację w całości a różnicę odnieść na rozliczenie wyniku z lat ubiegłych jako błąd ujawniony w 2024 roku?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX