Jak spółdzielnia powinna opodatkować koszty związane z nieuzasadnioną reklamacją, którymi obciąża użytkowników lokali?
PYTANIE
Spółdzielnia mieszkaniowa zleca firmie odczytującej podzielniki kosztów c.o. na wniosek użytkownika lokalu mieszkalnego analizę komputerową podzielników, przełożenie podzielników lub ich wymianę, w sytuacji gdy użytkownik mieszkania zgłasza zastrzeżenia co do prawidłowości funkcjonowania podzielnika. Firma odczytująca wystawia za ww. usługę spółdzielni fakturę. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji, użytkownik mieszkania musi spółdzielni zwrócić koszty, czyli kwotę, na którą została wystawiona przez firmę odczytującą faktura dla spółdzielni. I tak np. 90 zł netto + 20,70 zł VAT, 110,70 zł brutto.
Czy spółdzielnia powinna użytkownikowi mieszkania wystawić fakturę na kwotę brutto, tj. 110,70 zł plus VAT, czy też na kwotę 90 zł plus VAT, czyli refakturę?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX