Jak spółdzielnia powinna opodatkować koszty związane z nieuzasadnioną reklamacją, którymi obciąża użytkowników lokali?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 czerwca 2020 r.
Autor odpowiedzi: Zaniewicz Edyta
Odpowiedzi udzielono: 28 listopada 2019 r.

PYTANIE

Spółdzielnia mieszkaniowa zleca firmie odczytującej podzielniki kosztów c.o. na wniosek użytkownika lokalu mieszkalnego analizę komputerową podzielników, przełożenie podzielników lub ich wymianę, w sytuacji gdy użytkownik mieszkania zgłasza zastrzeżenia co do prawidłowości funkcjonowania podzielnika. Firma odczytująca wystawia za ww. usługę spółdzielni fakturę. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji, użytkownik mieszkania musi spółdzielni zwrócić koszty, czyli kwotę, na którą została wystawiona przez firmę odczytującą faktura dla spółdzielni. I tak np. 90 zł netto + 20,70 zł VAT, 110,70 zł brutto.

Czy spółdzielnia powinna użytkownikowi mieszkania wystawić fakturę na kwotę brutto, tj. 110,70 zł plus VAT, czy też na kwotę 90 zł plus VAT, czyli refakturę?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX