Jak skorygować fakturę za usługę opłaconą przed jej wykonaniem, gdy usługa nie odbyła się w terminie ze względu na pandemię?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2021 r.
Autor odpowiedzi: Andrzejowicz Marcin
Odpowiedzi udzielono: 14 grudnia 2020 r.

PYTANIE

Podatnik VAT wystawił fakturę za transport lotniczy. Faktura została wystawiona w październiku 2020, przed wykonaniem usługi i została opłacona. Usługa miała zostać zrealizowana w listopadzie 2020. Niestety, usługa nie mogła się odbyć w terminie (ze względu na epidemię) i termin jej realizacji został przesunięty na styczeń lub luty 2021 roku.

Czy prawidłowe będzie wystawienie faktury korygującej na całą wartość, ponieważ usługa nie odbyła się w terminie i następnie wystawienie faktury zaliczkowej?

Jeśli takie rozwiązanie nie jest prawidłowe, to jak należy postąpić, aby usługa była prawidłowo udokumentowana (w tym momencie faktura została wystawiona przedwcześnie)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX