Jak skorygować fakturę w związku ze zwrotem towaru?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 czerwca 2020 r.
Autor odpowiedzi: Kłos Piotr
Odpowiedzi udzielono: 4 października 2016 r.

PYTANIE

Sprzedaliśmy towar i środek trwały za granicę. Wystawiliśmy fakturę ze stawką 0%. Umówiliśmy się jednak z nabywcą, że towar odbierze później. Mimo braku obowiązku wystawiania faktur, wystawiliśmy ją na życzenie klienta. Nie powstał jednak obowiązek podatkowy i nie wykazaliśmy sprzedaży w deklaracji VAT-7K ani w UE. We wrześniu jednak poinformował nas, że nie chce tego towaru i prosi o korektę i zwrot pieniędzy.

Jak mamy postąpić? Czy mamy odnieść się do faktury pierwotnej i skorygować ją, wykazując stawkę 0%, czy jednak skorygować do stawki 23% w związku z brakiem stosownej dokumentacji i skorygować ze stawką 23%? Rozumiem, że w jednej i drugiej sytuacji koryguję z datą wrześniową? W deklaracji powinnam wykazać tę transakcję?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX