Nowość Jak skorygować fakturę, która zawiera dane niezgodne z rzeczywistością, bo wskazuje na szerszy zakres usług niż zostały faktycznie wykonane?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 6 września 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zamówiliśmy usługę parkingową w czerwcu i w tym miesiącu otrzymaliśmy od pośrednika fakturę sprzedaży. Na tę usługę pośrednik wystawił w czerwcu fakturę zbiorczą w jednej kwocie za cały miesiąc za wszystkie usługi parkingowe i do faktury podłączył załącznik z rozbiciem na poszczególne rezerwacje parkingowe. Jednak okazało się, że jedna z rezerwacji w czerwcu została anulowana bezkosztowo. Pośrednik wystawił w lipcu fakturę zbiorczą za kolejne rezerwacje parkingów z lipca i pomniejszył o anulację rezerwacji z czerwca. Według nas powinien skorygować fakturę z czerwca a nie pomniejszać sprzedaż za lipiec. Pośrednik upiera się, że w przypadku faktur zbiorczych nie obowiązuje taka zasada, ponieważ sprzedaż za lipiec jest na plusie a zatem można potrącić anulację z wcześniejszych miesięcy.

Według naszej oceny jest to błędne podejście, ponieważ uważamy że skoro rezerwacja anulowana była uwzględniona na fakturze w czerwcu, to należy właśnie tę fakturę skorygować a nie pomniejszać sprzedaż kolejnego miesiąca.

Prosimy o zajęcie stanowiska, które podejście jest prawidłowe?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX