Jak skonstruować zapis dotyczący premii uznaniowej, aby nie naruszyć dyscypliny finansów publicznych?
PYTANIE
Na podstawie § 7 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 8 grudnia 2014 r. w sprawie stanowisk i szczegółowych zasad wynagradzania urzędników i innych pracowników sądów i prokuratury oraz odbywania stażu urzędniczego, planowane jest określenie regulaminu premiowania i nagradzania. Projekt regulaminu dopuszcza przyznawanie wyłącznie: premii uznaniowej za należyte wykonywanie obowiązków służbowych oraz nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej i zaangażowanie w wykonywanie powierzonych obowiązków służbowych, przyznawanej w ramach powstałych oszczędności na funduszu wynagrodzeń. Premia ma charakter uznaniowy i nie jest świadczeniem stałym (periodycznym). Wysokość premii uzależniona jest od rzeczywistych wyników pracy pracowników w okresie przepracowanym, za który została przyznana premia i nie ma charakteru stałego.
Czy w regulaminie może zostać umieszczony zapis, że premia nie stanowi składnika podstawy naliczania: - wynagrodzenia za czas choroby oraz świadczeń pieniężnych z ubezpieczenia społecznego, - wynagrodzenia za czas urlopu wypoczynkowego oraz za czas innych nieobecności usprawiedliwionych, z które ustala się wynagrodzenie jak za urlop wypoczynkowy, - ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy i dodatkowego wynagrodzenia rocznego?
Czy z uwagi na charakter premii uznaniowej ww. zapis jest zbędny?
Czy zapis ten powinien być inny, by uniknąć naruszenia dyscypliny finansów publicznych?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX