Jak rozumieć pojęcie „rażącej nieuczciwości wobec wierzyciela”?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 3 lutego 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Jakie obowiązki w związku z nowelizacją ustawy od dnia 01.01.2020 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych dotyczą średniego przedsiębiorstwa, które sprzedaje towary handlowe na rzecz małych, średnich i dużych przedsiębiorstw?
Jesteśmy średnim przedsiębiorstwem. Mamy umowy handlowe z odbiorcami o statusie małych i średnich przedsiębiorstw na różne terminy płatności od 1 do 180 dni. Tak też wystawiamy faktury.
Czy musimy coś zmienić?
Z ustawy wynika, że mamy zachować termin 60 dni (z możliwością wydłużenia, jeśli nie jest to rażąco nieuczciwe).
Pytanie, jak należy rozumieć termin rażąco nieuczciwe?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX