Jak rozliczyć zwrot należności na rzecz klienta, gdy nie doszło do planowanego zakupu towaru?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 czerwca 2020 r.
Autor odpowiedzi: Kowalski Artur
Odpowiedzi udzielono: 4 grudnia 2014 r.

PYTANIE

Osoba fizyczna prowadzi działalność, księgi handlowe. W dniu 21 sierpnia 2014 r. kontrahent wpłacił zaliczkę w wysokości 55.800 zł brutto na zakup materiałów. Do wpłaty wystawiono fakturę zaliczkową. Dnia 29 sierpnia 2014 r. kontrahent kupił materiał za 52.794,68 zł brutto. Na zakup wystawiono fakturę, w której rozliczono fakturę zaliczkową z dnia 21 sierpnia 2014 r. Klient nadpłacił 3005,32 zł. Nie zwrócono mu nadpłaconych pieniędzy gdyż kontrahent planował w przyszłości zakup jeszcze jednej partii materiałów. Do tego zakupu nie doszło. W październiku 2014 r. wystawiono fakturę korektę na zwrot 3005,32 zł.

Czy VAT z faktury korekty należy rozliczyć na bieżąco, czy cofnąć się do sierpnia?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX