Jak rozliczyć zakupy sfinansowane dotacją z PUP?
PYTANIE
Osoba fizyczna rozpoczęła prowadzenie działalności gospodarczej 1.10.2016 r., rozlicza się za pomocą PKPiR metodą memoriałową, nie jest czynnym podatnikiem VAT. Działalność polega na prowadzeniu kursów dla dzieci i młodzieży z technik pamięci, nauki szybkiego czytania. Za swoje usługi wystawia rachunki. Otrzymała dotację z PUP na prowadzenie działalności gospodarczej w wysokości 20.000 zł. Na taką kwotę przedstawiła w UP faktury, aby rozliczyć się z otrzymanych środków. Wśród zakupionych rzeczy są: materiały licencyjne, edukacyjne, stoły, krzesła, notebook. Następnie dokonała innych zakupów, ale już nie sfinansowanych ze środków PUP.
W jaki sposób zaksięgować faktury, które dokumentują zakup środków trwałych, WNiP, w sytuacji, gdy są one w całości finansowane ze środków PUP?
Jak rozliczyć podatek dochodowy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX