Jak rozliczyć wypłaty po śmierci pracownika?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ziółkowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 17 lutego 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zmarła jedna z pracownic w wieku około 60 lat. Osoba przez całe swoje życie nie była w związku małżeńskim, nie miała też dzieci. Z informacji, które posiada pracodawca wynika, że żyje jeszcze matka tej pracownicy oraz czworo jej rodzeństwa. Każde z nich mieszkało przed śmiercią pracownicy w innym miejscu niż sama zmarła pracownica. Pracownicy w związku ze śmiercią, pracodawca nie zdążył już wypłacić wynagrodzenia należnego za kilka dni miesiąca oraz ekwiwalentu urlopowego za zaległy niewykorzystany urlop.

Komu i w jakich okolicznościach będzie przysługiwało do wypłaty to wynagrodzenie, ekwiwalent urlopowy, oraz ewentualna odprawa pośmiertna?

Czy od wspomnianych świadczeń, które zostaną wypłacone należy pobrać podatek PIT i składki ZUS?

Jeżeli tak to gdzie, jak i komu wykazać to w stosownych dokumentach?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX