Jak rozliczyć wymianę środków trwałych, na które otrzymaliśmy dofinansowanie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Waślicki Tadeusz
Odpowiedzi udzielono: 19 listopada 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy beneficjentem środków unijnych w ramach programu operacyjnego 2007-2013. Zakupiliśmy środki trwałe w latach 2010-2012 przy udziale środków z EFRR w wysokości 80%. W tym roku jesteśmy zmuszeni część środków trwałych wymienić i zastąpić nowymi zakupionymi w 2015 i 2016 r. Nowe środki trwałe będą o co najmniej takich samych parametrach jak poprzednio zakupione. Jesteśmy w trakcie realizacji trwałości projektu.

Czy w sytuacji sprzedaży dofinansowanych środków trwałych cały przychód ze sprzedaży jest opodatkowany?

Czy nierozliczona amortyzacja jest kosztem uzyskania przychodu w 20% (nasz udział - czy w innej proporcji)?

Czy nowo zakupione środki trwałe można przyjąć na stan uwzględniając czas jaki pozostał poprzednio zakupionym środkom trwałym do rozliczenia (chodzi o stawkę amortyzacyjną)?

Czy są inne tematy, na które należałoby zwrócić uwagę (np. nierozliczona dotacja figurująca w rozliczeniach międzyokresowych przychodów)?

Jak powinno wyglądać rozliczenie wymiany środków trwałych?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX