Jak rozliczyć wydatki związane z likwidowaną inwestycją?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 13 lutego 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka jawna (pełne księgi handlowe, podatek liniowy) kupiła działkę wraz z budynkami, m.in. stodołę w trakcie budowy (dokładnie chodzi o owczarnię, budynek związany z gruntem). Ponieważ nie była ona kompletna i zdatna do użytku, została przez spółkę potraktowana jako środki trwale w budowie. Spółka po zakupie działki rozpoczęła działania zmierzające do likwidacji owczarni. Na tym terenie powstanie duża hala magazynowa. Owczarnia zgromadziła następujące wydatki: akt notarialny oraz opłaty, dokumentacja formalnoprawna związana z rozbiórką stodoły, sprzątanie placu, wycinka drzew, wyznaczenie punktów granicznych działki, demontaż stolarki, rozbiórka dachu, usługa koparką, koszty rozbiórki ścian budynku.

Czy wyżej wymienione wydatki mogą stanowić koszt zaniechanej inwestycji?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX