Jak rozliczyć wydatki związane z likwidowaną inwestycją?
PYTANIE
Spółka jawna (pełne księgi handlowe, podatek liniowy) kupiła działkę wraz z budynkami, m.in. stodołę w trakcie budowy (dokładnie chodzi o owczarnię, budynek związany z gruntem). Ponieważ nie była ona kompletna i zdatna do użytku, została przez spółkę potraktowana jako środki trwale w budowie. Spółka po zakupie działki rozpoczęła działania zmierzające do likwidacji owczarni. Na tym terenie powstanie duża hala magazynowa. Owczarnia zgromadziła następujące wydatki: akt notarialny oraz opłaty, dokumentacja formalnoprawna związana z rozbiórką stodoły, sprzątanie placu, wycinka drzew, wyznaczenie punktów granicznych działki, demontaż stolarki, rozbiórka dachu, usługa koparką, koszty rozbiórki ścian budynku.
Czy wyżej wymienione wydatki mogą stanowić koszt zaniechanej inwestycji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX