Jak rozliczyć WDT, jeśli podatnik posiada potwierdzenie odbioru od firmy kurierskiej, a nabywca dowodzi, że nie otrzymał towaru?
PYTANIE
Dokonaliśmy sprzedaży WDT do Wielkiej Brytanii ze stawką 0% w kwietniu 2020. Przesyłka była wysłana firmą kurierską. Mamy potwierdzenie odbioru wydrukowane ze strony firmy kurierskiej, ale klient przysłał reklamację w maju, że osoba wpisana w odbiorze nie pracuje u nich, a paczka nie dotarła. Wnioskują o przysłanie ponownie towaru, na co wyraziliśmy zgodę. My odpowiadamy za dostarczenie towaru do klienta.
Czy faktura wystawiona w kwietniu ma być ujęta w deklaracji VAT, a jeśli tak, to z jaką stawką?
Złożona reklamacja do firmy kurierskiej i tam wysłana kopia faktury. Czekamy na odpowiedz - termin 2 tygodnie.
Czy na ponownie wysłany towar już w maju mamy wystawić drugą fakturę, a do pierwotnej faktury wystawić korektę?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX