Jak rozliczyć w czasie związane ze sprzedażą lokalu koszty reklam, zagospodarowania terenu i innych drobnych prac?
PYTANIE
Firma budowlana wybudowała blok mieszkalny. W maju sprzedała część mieszkań i rozliczyła koszty proporcjonalnie do sprzedanych mieszkań wg wzoru (koszty poniesione na budowę całego budynku podzielone przez powierzchnię użytkową budynku i pomnożone przez powierzchnię jednego mieszkania), z którego wyliczono koszt przypadający na jedno mieszkanie. W czerwcu powstały kolejne koszty dotyczące ogłoszeń, zagospodarowania terenu i innych drobnych prac. W czerwcu również dokonano sprzedaży kolejnych mieszkań.
W jaki sposób odnieść koszty które powstały w czerwcu?
Czy koszty z czerwca należy rozliczyć tylko przy sprzedaży czerwcowej, czy również należy korygować koszty maja?
A jak rozliczyć wydatki na przeróżne sprzęty wykorzystywane w budowie - np.: młotki, piły, pędzle, wiertarki itp., oraz stroje robocze dla pracowników, a także koszty badań lekarskich obecnych i przyszłych pracowników?
Czy można je wliczyć do kosztów w momencie poniesienia, czy dopiero wraz z uzyskiwaniem przychodu, do którego przyczyniły się powyższe wydatki?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX