Jak rozliczyć w czasie wydatki na reklamę powstających lokali mieszkalnych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 22 listopada 2010 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka zajmuje się budową lokali mieszkalnych. W trakcie trwania budowy ponosi koszty związane z reklamą powstających mieszkań. Mając na uwadze, iż proces trwający od rozpoczęcia budowy bloku mieszkalnego do jego technicznego odbioru umożliwiającego sprzedaż poszczególnych lokali często jest prowadzony przez kilka lat podatkowych, bardzo istotna jest właściwa klasyfikacja kosztów reklamy.

Czy wydatki poniesione na szeroko rozumianą reklamę lokali (reklama w mediach, banery reklamowe, ulotki reklamowe, itp.) należy traktować jako koszty pośrednio związane z uzyskiwanymi przychodami i w konsekwencji odnieść w dacie poniesienia? A może zasadnym byłoby powiązać te koszty z okresem, w którym przychód może być osiągnięty, tzn. aktywować je w momencie otrzymania pozwolenia na użytkowanie budynku? Czy też koszty reklamy można traktować jako bezpośrednio związane z przychodem i aktywować je proporcjonalnie do osiągniętego przychodu ze sprzedaży poszczególnych lokali?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX