Jak rozliczyć w czasie koszty poniesione na reklamę w internecie, w przypadku gdy okres emisji określony jest liczbą kliknięć a nie czasowo?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ziółkowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 24 maja 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka z o.o. w styczniu zamówiła reklamę internetową (baner), która wg umowy miała być zamieszczona w styczniu - okres emisji określony jest liczbą kliknięć (nie czasowo). Zgodnie z umową płatność rozłożona jest na 12 równych rat. W lutym otrzymaliśmy fakturę na całość usługi - nie zaliczkową. Dodatkowo nastąpiło opóźnienie w emisji reklamy, co dokumentuje mail od wydawcy i ostatecznie reklama "ruszyła" w marcu.

Jak rozliczyć w czasie koszt powyższego banera?

Kwota reklamy jest znacząca i ma wpływ na wynik z działalności spółki.

Czy należy ten koszt ująć jednorazowo w momencie wskazanym fakturą?

Czy w momencie realizacji usługi, czyli ukazania się reklamy w internecie (moment jej zakończenia jest niemożliwy do ustalenia)?

Czy też ze względu na płatności ratalne wynikające z umowy - nie z faktury - co miesiąc możemy zaliczyć w koszty jedynie część wartości usługi?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX