Jak rozliczyć w czasie koszty poniesione na reklamę w internecie, w przypadku gdy okres emisji określony jest liczbą kliknięć a nie czasowo?
PYTANIE
Spółka z o.o. w styczniu zamówiła reklamę internetową (baner), która wg umowy miała być zamieszczona w styczniu - okres emisji określony jest liczbą kliknięć (nie czasowo). Zgodnie z umową płatność rozłożona jest na 12 równych rat. W lutym otrzymaliśmy fakturę na całość usługi - nie zaliczkową. Dodatkowo nastąpiło opóźnienie w emisji reklamy, co dokumentuje mail od wydawcy i ostatecznie reklama "ruszyła" w marcu.
Jak rozliczyć w czasie koszt powyższego banera?
Kwota reklamy jest znacząca i ma wpływ na wynik z działalności spółki.
Czy należy ten koszt ująć jednorazowo w momencie wskazanym fakturą?
Czy w momencie realizacji usługi, czyli ukazania się reklamy w internecie (moment jej zakończenia jest niemożliwy do ustalenia)?
Czy też ze względu na płatności ratalne wynikające z umowy - nie z faktury - co miesiąc możemy zaliczyć w koszty jedynie część wartości usługi?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX