Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Jurek Marek
Odpowiedzi udzielono: 6 czerwca 2016 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zatrudniamy przedstawicieli handlowych, których obszarami pracy są województwa, określone w umowie o pracę (zwykle te, w których także mieszkają). Pracownicy ci posiadają karty służbowe, którymi opłacają wydatki służbowe (hotel, konsumpcja, autostrady itp.) W związku z wykonywaniem swoich obowiązków w obszarze określonym w umowie, nie są naliczane im diety.

Czy w przypadku gdy pracownik wykupuje nocleg oraz opłaca konsumpcję na obszarze pracy określonym w umowie (a więc w myśl przepisów KP nie jest on w podróży służbowej) wydatki te powinniśmy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu pracodawcy i doliczyć je do przychodu pracownika?

Czy w myśl art. 21 ust. 1 pkt 19 zwolnieniu podlegają świadczenia ponoszonych przez pracodawcę z tytułu zakwaterowania do wysokości 500 zł miesięcznie, natomiast wartość przewyższająca 500 zł stanowi przychód pracownika?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?