Jak rozliczyć prowadzone na zlecenie dostawców różnego rodzaje promocje marketingowe?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Wowra Jarosław
Odpowiedzi udzielono: 5 lipca 2010 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka będąca dystrybutorem sprzętu komputerowego organizuje na zlecenie swoich dostawców różnego rodzaje promocje marketingowe. Działalność marketingowa oprócz normalnej sprzedaży produktów traktowana jest jako działalność podstawowa spółki. Często działania promocyjne obejmują ekspozycje produktowe w sieciach handlowych, celem zwiększenia sprzedaży. Przykładowo ekspozycja ma miejsce w miesiącu grudzień 2009, styczeń 2010, luty 2010 w różnych marketach. Spółka po zakończeniu całej promocji określonych produktów dostawcy (np. drukarek) w miesiącu marcu 2010 wystawia jedną fakturę za działania marketingowe. Rok finansowy (podatkowy) kończy się 31 stycznia 2010, sprawozdanie finansowe sporządzone zostało 10 kwietnia 2010, Deklaracja CIT-8 została złożona w Urzędzie skarbowym 30 kwietnia 2010.

Czy w tej sytuacji należy skorygować przychody i koszty w deklaracji CIT-8 za rok kończący się 31 stycznia 2010 z tytułu usługi wykonanej za grudzień 2009 oraz styczeń 2010, a tylko przychody i koszty z miesiąca lutego 2010 uwzględnić w bieżącym rozliczeniu podatku dochodowego od osób prawnych?

Nadmienię, ze koszty przeprowadzenia ekspozycji w marketach znajdują się do momentu wystawienia faktury na rozliczeniach międzyokresowych kosztów. Dopiero w momencie wystawienia faktury są przeksięgowane w koszty spółki.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX