Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Suchanowska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 18 października 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracodawca dla pracowników zatrudnionych od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-15.00 wprowadził płatne dyżury pod telefonem w godz. od 15.00 do 20.00 w dni powszednie oraz w sobotę albo w niedzielę od 7.00 do 20.00 (żeby zachować odpoczynek tygodniowy oraz dobowy). W momencie kiedy dojdzie do awarii pracownik dyżurny jest wzywany do jej usunięcia i tym samym zostaje przerwany dyżur a zaczynają się nadgodziny.

Czy jeśli dojdzie do awarii w sobotę i pracownik z tego powodu pracuje w nadgodzinach, należy to potraktować jako złamanie przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy i należy wyznaczyć mu inny dzień pracy wolny? Czy też można wypłacić wynagrodzenie i dodatek za pracę w nadgodzinach?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?