Jak rozliczyć obciążenie podwykonawcy karą za ubytki w powierzonych mu materiałach?
PYTANIE
W wyniku inwentaryzacji stwierdzono ubytki w materiałach powierzonych podwykonawcy, za które został obciążony notą obciążeniową.
Czy są to odpowiednio koszty i przychody podatkowe?
W jakim okresie je rozliczyć, jeśli zapłata z tytułu noty nastąpiła po dwóch miesiącach?
A jak koszty te ma rozliczyć podwykonawca?
Czy nota będzie dla niego kosztem podatkowym? Chodzi m.in. o powstanie braków w dzierżawionym rusztowaniu?
W związku z tym, że obawiamy się o to, że ubytki po stronie podwykonawcy mogą występować częściej, zastanawiamy się, czy nie sfinansować ubezpieczenia OC działalności podwykonawcy.
Czy tego typu wydatek poniesiony de facto na rzecz kontrahenta, ale w naszym interesie (dzięki temu unikniemy potencjalnych problemów z wyegzekwowaniem roszczenia od podwykonawcy) może być wliczony w koszty?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX