Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny do: 31 grudnia 2013 r.
Autor odpowiedzi: Twardoch Sebastian
Odpowiedzi udzielono: 18 listopada 2013 r.

PYTANIE

Prowadzę działalność gospodarczą, której przedmiotem jest przede wszystkim wznoszenie budynków mieszkalnych. Odbiorcami moich usług sa osoby fizyczne, z którymi zawieram długoterminowe umowy. W umowach zastrzegam sobie prawo do pobierania zaliczek na poczet wykonania usługi. W ustawowym terminie wystawiam faktury zaliczkowe, zdarza się, że do jednej umowy/zamówienia wystawiam po kilka, a nawet kilkanaście faktur zaliczkowych. Niestety z uwagi na kłopoty finansowe jestem zmuszony do zlikwidowania działalności gospodarczej.

W jaki sposób rozwiązać kwestię zaliczek pobranych od klientów?

Całość usługi nie została i nie zostanie już wykonana, jednak budowy są na różnym etapie realizacji i nie mogę uznać, że usługa w ogóle nie została wykonana, gdyż część domu już została wybudowana.

Czy powinienem wystawić fakturę rozliczeniową końcową uwzględniając stan budowy?

Czy muszę korygować wszystkie poprzednio wystawione faktury zaliczkowe w części dotyczącej wartości zamówionej usługi?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów prezentację