Jak rozliczyć na gruncie VAT nabycie sprzętu znajdującego się na terytorium Polski od niemieckiego sprzedawcy niezarejestrowanego do VAT w Polsce?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 października 2019 r.
Autor odpowiedzi: Andrzejowicz Marcin
Odpowiedzi udzielono: 20 marca 2019 r.

PYTANIE

Spółka polska korzysta ze sprzętu komputerowego na podstawie umowy najmu zawartej z kontrahentem z Niemiec. Sprzęt został dostarczony przez usługodawcę z Niemiec do siedziby spółki w Polsce po podpisaniu umowy najmu. Zarówno wynajmujący, jak i najemca są zarejestrowanymi płatnikami VAT w swoich krajach i posiadają ważne numery NIP dla celów transakcji w UE. Spółka polska otrzymuje co miesiąc faktury za usługi od kontrahenta zagranicznego, na podstawie których dla celów rozliczenia VAT rozpoznaje import usług. Spółka polska rozważa zakup części używanego sprzętu komputerowego po zakończeniu umowy najmu. Kontrahent z Niemiec nie jest zarejestrowanym płatnikiem VAT w Polsce.

Jak należy rozliczyć na gruncie VAT transakcję sprzedaży/nabycia sprzętu znajdującego się na terytorium Polski po stronie niemieckiego sprzedawcy oraz polskiego nabywcy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX