Jak rozliczyć na gruncie VAT korektę VAT dot. zagubienia przesyłki przez kuriera?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2020 r.
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 19 stycznia 2016 r.

PYTANIE

W dniu 12 listopada 2015 r. wystawiliśmy fakturę VAT z datą wydania towaru 6 listopada 2015 r. na łączna wartość dostaw dokonanych w dniach 5-6 listopada 2015 r. Towar został wydany odbiorcy osobiście w dniu 5 listopada 2015 r. w punkcie sprzedaży - cena sprzedaży 100 zł, cena zakupu 50 zł. W dniu 6 listopada 2015 r. przewoźnikowi UPS w celu dostarczenia do odbiorcy - cena sprzedaży 400 zł, cena zakupu 200 zł. Odbiorca zgłosił 20 listopada 2015 r., że przesyłka do niego nie dotarła. Jako sprzedawca zgłosiliśmy reklamacje do kuriera. W grudniu 2015 r. otrzymaliśmy odszkodowanie od kuriera w kwocie 100 zł.

Czy prawidłowo postąpiliśmy wystawiając w grudniu fakturę korygującą dla klienta na wartość cena sprzedaży - 400 zł, korygując tym samym przychód i VAT, księgując w koszty uzyskania wartość utraconego towaru w koszcie zakupu 200 zł, księgując w przychody podatkowe w grudniu otrzymane odszkodowanie w kwocie 100 zł?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX