Jak rozliczyć na gruncie VAT czynności administracyjne wykonywane przez urząd miasta na rzecz gminy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Bartosiewicz Adam
Odpowiedzi udzielono: 16 marca 2010 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Urząd Miasta jako jednostka budżetowa obsługująca gminę jako jednostkę samorządu terytorialnego jest zarejestrowany jako podatnik VAT. Wykonuje wiele czynności administracyjnych nałożonych na gminę odrębnymi przepisami prawa, jak również czynności wynikające z umów cywilnoprawnych.

Czy w świetle art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług powyższe czynności nie podlegają ustawie czy też dla tych czynności administracyjnych należy stosować zwolnienie wynikające z § 8 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, Dz. U. Nr 97, poz. 970 z późn. zm.)? Jakiego rodzaju podatników i czynności dotyczy to zwolnienie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX