Jak rozliczyć koszty związane z nabyciem samochodu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Wowra Jarosław
Odpowiedzi udzielono: 29 grudnia 2010 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka z o.o. zakupiła samochód na podstawie umowy kupna sprzedaży. Na zakup samochodu 20 lipca 2010 r. udzielono kredytu na okres 60 miesięcy. Kredyt jest przeznaczony na sfinansowanie:

- zakupu samochodu,

- prowizji bankowej,

- kosztu ubezpieczenia pojazdu.

20 lipca spółka zapłaciła gotówką za opłatę rejestracyjną pojazdu. Samochód został przekazany do użytkowania 23 lipca.

Jak zaksięgować otrzymany kredyt? Na jakich kontach ująć co miesiąc spłatę raty kapitałowej i odsetek? Jaką przyjąć wartość początkową samochodu do amortyzacji? Czy ubezpieczenie samochodu i prowizję bankową należy zaksięgować jednorazowo w koszty, czy rozliczać przez konto rozliczenie międzyokresowe kosztów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX