Jak rozliczyć koszty pozyskania kredytu (prowizja i inne opłaty jednorazowe)?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Niedźwiedzka Małgorzata
Odpowiedzi udzielono: 15 kwietnia 2009 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Osoba fizyczna prowadząca w 2008 r. księgi rachunkowe wzięła pożyczkę w SKOK w wysokości 800.000 zł. Z udzielonej pożyczki została potrącona prowizja w wysokości 3100 zł i opłata za podwyższone ryzyko w wysokości 3200 zł. Pożyczka została udzielona na 15 lat. Została przeznaczona na spłatę zobowiązań wobec dostawców i na spłatę kredytu odnawialnego zaciągniętego w innym banku.

Czy koszty prowizji i opłaty dodatkowej można zaliczyć bezpośrednio w koszty działalności, czy należy rozliczać je w czasie?

Jeżeli podlegają rozliczeniu w czasie, to jak postąpić, gdy w 2009 r. osoba rozlicza się na podatkowej księdze przychodów i rozchodów i koszty księguje w dacie poniesienia?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX