Jak rozliczyć koszty podróży pracownika oddelegowanego do pracy w Serbii?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 22 kwietnia 2008 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Podatnik (księgi handlowe, działalność osoby fizycznej) - firma handlowa sprowadzająca z Serbii artykuły hydrauliczne - zatrudnia jednego pracownika obywatela Polski i Serbii, który przez większość okresu w roku przebywa w Serbii, gdzie wykonuje swoje obowiązki: jeździ po zakładach w Serbii, spotyka się z kontrahentami polskiego podmiotu itd. Do Polski czasami przyjeżdża na spotkania marketingowe, sprzedażowe. Jak rozliczać koszty pobytu tego pracownika (wynajem samochodu w Serbii, wynajem domu na potrzeby mieszkaniowe, opłaty za noclegi, koszty wyżywienia).
Czy traktować taki wyjazd jako delegację?
Docelowo przewiduje się, że ten pracownik będzie tam przebywał od 2 do 3 lat.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX