Jak rozliczyć koszty podróży pracownika oddelegowanego do pracy w Serbii?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Pioterczak Radosław
Odpowiedzi udzielono: 22 kwietnia 2008 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Podatnik (księgi handlowe, działalność osoby fizycznej) - firma handlowa sprowadzająca z Serbii artykuły hydrauliczne - zatrudnia jednego pracownika obywatela Polski i Serbii, który przez większość okresu w roku przebywa w Serbii, gdzie wykonuje swoje obowiązki: jeździ po zakładach w Serbii, spotyka się z kontrahentami polskiego podmiotu itd. Do Polski czasami przyjeżdża na spotkania marketingowe, sprzedażowe. Jak rozliczać koszty pobytu tego pracownika (wynajem samochodu w Serbii, wynajem domu na potrzeby mieszkaniowe, opłaty za noclegi, koszty wyżywienia).

Czy traktować taki wyjazd jako delegację?

Docelowo przewiduje się, że ten pracownik będzie tam przebywał od 2 do 3 lat.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX