Jak rozliczyć koszty nabycia towarów od dostawcy?
PYTANIE
Czy spółka może uznać koszty za koszty bezpośrednio związane z przychodami?
Jesteśmy spółką, która sprzedaje swoje towary przez internet, wpłaty od klientów traktujemy jako "płatność z góry" - w momencie wpływu pieniędzy na nasze konto bankowe rozpoznajemy przychód podatkowy i wystawiamy fakturę. W międzyczasie składamy zamówienie do naszego dostawcy o zakup towaru, dostawca towar musi wyprodukować co zajmuje z reguły kilka dni. W związku z czym wystawia fakturę w momencie wydania towaru (termin płatności dla dostawcy jest ustalony na 14 dni). Problem powstaje na przełomie miesięcy, gdy spółka zamawiająca rozpoznaje przychód w momencie otrzymania wpłaty, a fakturę za towar otrzymuje w miesiącu następnym. Data sprzedaży na fakturze od dostawcy jest datą wydania towaru (data następnego miesiąca).
Czy spółka handlująca przez internet może zaliczyć towary do kosztów uzyskania przychodów w miesiącu, w którym rozpoznała przychód pomimo tego że dostawca wystawił fakturę w miesiącu następnym wtedy gdy wydał towar i na fakturze od dostawcy jest data sprzedaży z miesiąca następnego?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX