Jak rozliczyć koszty modernizacji wynajmowanego lokalu, jeżeli spółka nie otrzymała spisu wykonanych prac?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 29 sierpnia 2023 r.
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 17 września 2010 r.

PYTANIE

Spółka z o.o., która zmieniła miejsce prowadzenia działalności, otrzymała od firmy zewnętrznej fakturę za modernizacje pomieszczeń, które są nowym miejscem prowadzenia działalności na kwotę 4100 zł netto. Do faktury niestety nie dołączono zakresu prac. Malowanie i inne drobne prace spółka wykonała sama (wydatki nie przekroczyły kwoty 1000 zł netto i zostały zaliczone w koszty).

Czy koszty modernizacji należy potraktować jako inwestycje w obcym środku trwałym?

Czy wydatki te będą stanowiły inwestycję w obcym środku trwałym również w sytuacji, jeśli w zamian za poniesieniu kosztu modernizacji, właściciel przekaże nam świadczenie wzajemne (np. możliwość bezpłatnego umieszczenia banera reklamowego czy darmowe korzystanie z parkingu)? Jak potraktować to świadczenie wzajemne?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX