Jak rozliczyć koszty modernizacji wynajmowanego lokalu, jeżeli spółka nie otrzymała spisu wykonanych prac?
PYTANIE
Spółka z o.o., która zmieniła miejsce prowadzenia działalności, otrzymała od firmy zewnętrznej fakturę za modernizacje pomieszczeń, które są nowym miejscem prowadzenia działalności na kwotę 4100 zł netto. Do faktury niestety nie dołączono zakresu prac. Malowanie i inne drobne prace spółka wykonała sama (wydatki nie przekroczyły kwoty 1000 zł netto i zostały zaliczone w koszty).
Czy koszty modernizacji należy potraktować jako inwestycje w obcym środku trwałym?
Czy wydatki te będą stanowiły inwestycję w obcym środku trwałym również w sytuacji, jeśli w zamian za poniesieniu kosztu modernizacji, właściciel przekaże nam świadczenie wzajemne (np. możliwość bezpłatnego umieszczenia banera reklamowego czy darmowe korzystanie z parkingu)? Jak potraktować to świadczenie wzajemne?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX