Jak rozliczyć koszt oznakowania, które jest umieszczane na budynkach firm współpracujących?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2021 r.
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 2 listopada 2011 r.

PYTANIE

Spółka jest właścicielem oznakowania, które jest umieszczane na budynkach firm współpracujących pod tą samą marką. Wśród oznakowania są też pylony montowane na gruncie (trwale i jako elementy przenośne).

Czy oznakowanie z nazwą firmy umieszczone na obcym budynku można uznać za ulepszenie obcego budynku i co za tym idzie uznać za inwestycje w obce środki trwałe?

Czy tez oznakowanie nie stanowi inwestycji w obce środki trwałe, gdyż nie ulepsza budynku?

Jeżeli kończymy współpracę z daną firmą odbieramy jej oznakowanie. To oznakowanie po modyfikacji (zdjęcie liter tworzących nazwę własną tej firmy i wmontowanie nazwy własnej nowej firmy współpracującej z nami) jest montowane na budynku podmiotu, z którym rozpoczynamy współpracę.

Czy dochodzi do likwidacji środka trwałego, którą można rozliczyć w kosztach uzyskania przychodu (gdyby przyjąć, że to inwestycja w obce śr trwałe)?

Czy tez jest to raczej nasz własny środek trwały, który na pewien czas przestaje być użytkowany (zatrzymujemy więc jego amortyzację podatkową), "modernizujemy go" zmieniając na nim nazwę firmy i w momencie zamontowania w nowym miejscu kontynuujemy amortyzację tego samego środka trwałego z grupy 8 z uwzględnieniem nakładów na modernizację?

Oznakowanie zawiera nazwę naszej marki i nazwę nowego podmiotu współpracującego z nami.

Czy zatem mamy tu do czynienia z modernizacją? Jak nazwać (zdefiniować) wymianę nazwy z jednej na drugą dla potrzeb CIT?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX