Jak rozliczyć koszt dokonywanych w styczniu prac porządkowych na budowie, jeśli realizowany przez nas kontrakt został zakończony już w grudniu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Morska Agnieszka
Odpowiedzi udzielono: 30 stycznia 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy firmą budowlaną, która prowadzi pełną księgowość, poszczególne koszty księgowane są na kontach zespołu 4 oraz na kontach zespołu 5 w rozbiciu na koszty zarządu, koszty ogólne budów i na koszty bezpośrednie budów w analityce na poszczególne budowy.

W styczniu 2012 r. otrzymaliśmy faktury za np. dzierżawę kontenerów biurowego i szatni na budowie, za usługi transportowe i inne koszty związane z posprzątaniem po budowie, które zaksięgowaliśmy zgodnie z przyjętą u nas zasadą na koszty bezpośrednie budowy. Faktura sprzedaży wystawiona przez naszą firmę dla odbiorcy usługi budowlanej została wystawiona 31 grudnia 2011 r. Zasadniczo kontrakt został zakończony 31 grudnia 2011 r. ale przez kilka pierwszych dni stycznia kilku pracowników wykonywało prace porządkowe, zwoziło sprzęt.

W mojej opinii wszystkie koszty poniesione w styczniu, zaksięgowane na koncie 502 "koszty bezpośrednie budów" z analityką konkretnej budowy, mają charakter kosztów pośrednich. Sam fakt ich księgowania na koncie 502 wynika ze sposobu rozliczania budów i ich budżetów.

Czy koszty posprzątania po budowie, które zostały poniesione w styczniu 2012 r., będą kosztem podatkowym stycznia 2012 r., czy kosztem grudnia 2011 r.?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX