Jak rozliczyć fakturę z tytułu usług marketingowych wystawioną na przełomie roku?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2014 r.
Autor odpowiedzi: Niedźwiedzka Małgorzata
Odpowiedzi udzielono: 29 września 2011 r.

PYTANIE

Spółka będąca dystrybutorem sprzętu komputerowego organizuje na zlecenie swoich dostawców różnego rodzaje promocje marketingowe. Działalność marketingowa oprócz normalnej sprzedaży produktów traktowana jest jako działalność podstawowa Spółki. Spółka rozsyła do swoich klientów miesięczny periodyk branżowy (informator handlowy) o aktualnych cenach, promocjach. Wydruk i wysyłkę ww. informatora Spółka zleca firmie zewnętrznej. Kosztami działania takich promocji produktów Spółka obciąża swoich dostawców. Często dostawcy zlecają taką usługę na cały kwartał roku kalendarzowego. Rok finansowy (podatkowy) Spółki kończy się 31 stycznia 2011, sprawozdanie finansowe sporządzone zostało 10 kwietnia 2011, Deklaracja CIT-8 została złożona w Urzędzie skarbowym 30 kwietnia 2011.

Czy w sytuacji, kiedy faktura sprzedaży za działania marketingowe wystawiona została w kwietniu 2011 obejmująca wydanie (wydruk i wysyłkę) miesięcznego informatora branżowego za okres styczeń - marzec 2011, Spółka powinna skorygować przychody i koszty w deklaracji CIT-8 za rok kończący się 31 stycznia 2011 w części dotyczącej kosztów i przychodów stycznia 2011?

Nadmienię, ze koszty wysyłki wydruku do momentu wystawienia faktury znajdują się na rozliczeniach międzyokresowych kosztów. Dopiero w momencie wystawienia faktury są przeksięgowane w koszty Spółki.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX