Jak rozliczyć fakturę sprzedaży dla dostawcy za działania marketingowe?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2014 r.
Autor odpowiedzi: Rodziewicz Ewa
Odpowiedzi udzielono: 16 sierpnia 2010 r.

PYTANIE

Spółka będąca dystrybutorem sprzętu komputerowego organizuje na zlecenie swoich dostawców różnego rodzaje promocje marketingowe. Działalność marketingowa oprócz normalnej sprzedaży produktów traktowana jest jako działalność podstawowa Spółki. Rok finansowy Spółki kończy się 31 stycznia. W ramach działań marketingowych Spółka otrzymuje różnego rodzaju faktury kosztowe, które są księgowane jako rozliczenia międzyokresowe kosztów. W momencie wystawienia faktury sprzedaży dotyczącej zakończonych działań marketingowych uprzednio zaksięgowane faktury na RMK są przeksięgowane w koszty (traktowane jako koszty bezpośrednie).

Czy w sytuacji, kiedy Spółka otrzymała faktury od usługodawców dotyczące ekspozycji produktowych za okres październik 2009 oraz za wrzesień-listopad 2010, ujęła je jako rozliczenia międzyokresowe kosztów w roku finansowym kończącym się 31 stycznia 2010, następnie wystawiła fakturę sprzedaży dla dostawcy za działania marketingowe dopiero 20 kwietnia 2010 (nowy rok finansowy), to czy powinna skorygować przychody i koszty w deklaracji CIT - 8 za rok kończący się 31 stycznia 2010?

Sprawozdanie finansowe Spółki zostało sporządzone 10 kwietnia 2010 r., natomiast deklaracja CIT - 8 została złożona w Urzędzie Skarbowym 30 kwietnia 2010 r.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX