Jak rozliczyć czas pracy prezydenta miasta, zastępcy prezydenta oraz sekretarza poza normalnymi godzinami pracy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Rycak Magdalena
Odpowiedzi udzielono: 24 lipca 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W regulaminie pracy urzędu jest następujący zapis:

"Prezydent miasta, zastępcy prezydenta, skarbnik miasta, sekretarz miasta - wykonują pracę w razie konieczności poza normalnymi godzinami pracy bez prawa do wynagrodzenia lub dnia wolnego z tytułu godzin nadliczbowych. Prawo do skorzystania z dnia wolnego przysługuje jedynie za pracę w niedzielę i święta."

1) Czy taki zapis jest prawidłowy?

2) Czy przy istniejącym zapisie, jeżeli prezydent miasta, zastępca prezydenta, skarbnik miasta lub sekretarz miasta nie mieli możliwości skorzystania do końca okresu rozliczeniowego z dnia wolnego przysługującego za pracę w niedzielę (np. praca miała miejsce w niedzielę 23 czerwca 2019 r. i nie było możliwości odebrania dnia wolnego z przyczyn służbowych lub praca miała miejsce 30 czerwca 2019 r. - był to ostatni dzień okresu rozliczeniowego zatem taka możliwość w ogóle nie istniała z przyczyn technicznych) czy wówczas możliwość ta przepada, czy może zostać przeniesiona na kolejny okres rozliczeniowy lub zrekompensowana w innej formie?

3) Czy możliwe i prawidłowe byłoby wprowadzenie w regulaminie pracy tylko dla tej grupy pracowników z uwagi na organizację pracy rocznego okresu rozliczeniowego przy zachowaniu trzymiesięcznego okresu rozliczeniowego dla pozostałych pracowników urzędu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX