Jak rozliczyć czas pracy prezesa spółki w wolną sobotę?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 19 kwietnia 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Prezes zarządu zatrudniony jest w oparciu o umowę o pracę w spółce akcyjnej. Z tego względu, że należy do osób zarządzających, nie są ewidencjonowane jego godziny pracy W informacji o warunkach zatrudnienia powołano się na art. 129 § 1 k.p. Pracodawca zatrudnia pracowników w podstawowym czasie pracy od poniedziałku do piątku oraz w zadaniowym czasie pracy. Dla tej grupy pracowników sobota nie jest dniem wolnym z tytułu pięciodniowego tygodnia pracy.
Jak wygląda sytuacja w przypadku pracy prezesa w sobotę?
Czy należy mu się inny dzień wolny od pracy w zamian za pracę w sobotę?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX