Jak rozliczyć czas pracy osób pracujących w niedziele na uczelni?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 4 stycznia 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Pracodawca jest uczelnią publiczną, prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych i niestacjonarnych także w niedzielę, co wymaga w tym dniu obecności pracowników, którzy te zajęcia prowadzą lub obsługują (sekretariat).
Czy w świetle art. 15110 pkt 9 lit. h k.p. można uznać, że jest to dozwolona praca w niedzielę?
Czy wobec powyższego możemy pracownikowi (za jego zgodą) ustalić na stałe harmonogram pracy od środy do niedzieli, gdzie zawsze poniedziałek i wtorek będzie wolny?
Jeżeli powyższe jest niedozwolone, to w jaki sposób zapewnić obsługę sekretariatu w niedziele, aby równocześnie nie naruszać przepisów k.p.?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX