Jak rozliczyć czas pracy osób pracujących w niedziele na uczelni?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Rycak Magdalena
Odpowiedzi udzielono: 4 stycznia 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracodawca jest uczelnią publiczną, prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych i niestacjonarnych także w niedzielę, co wymaga w tym dniu obecności pracowników, którzy te zajęcia prowadzą lub obsługują (sekretariat).

Czy w świetle art. 15110 pkt 9 lit. h k.p. można uznać, że jest to dozwolona praca w niedzielę?

Czy wobec powyższego możemy pracownikowi (za jego zgodą) ustalić na stałe harmonogram pracy od środy do niedzieli, gdzie zawsze poniedziałek i wtorek będzie wolny?

Jeżeli powyższe jest niedozwolone, to w jaki sposób zapewnić obsługę sekretariatu w niedziele, aby równocześnie nie naruszać przepisów k.p.?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX