Jak rozliczyć akcję promocyjną prowadzoną przez agencję reklamową na zlecenie fundatora?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 19 września 2016 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Agencja reklamowa na zlecenie fundatora organizuje konkurs z nagrodami dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej będących klientami fundatora. Na mocy umowy zawartej pomiędzy agencją a fundatorem agencja wystawia fundatorowi fakturę za usługę oraz notę obciążeniową na wartość brutto nagród. Wartość nagród została ustalona w momencie podpisania umowy na kwotę 5000 zł brutto (m.in. telewizor konkretnego typu za cenę 3000 zł brutto). Taką kwotę agencja otrzymała od fundatora na podstawie noty obciążeniowej wystawionej fundatorowi. Konkurs zazwyczaj trwa 2-3 miesiące. Tuż przed wydaniem nagród zwycięzcom agencja kupuje nagrody otrzymując od sprzedawcy fakturę. Ze względu na zmiany kursów euro i dolara oraz na specyfikę rynku rtv, agencja kupuje ustalone w umowie nagrody za 4400 brutto (m.in. telewizor konkretnego typu kosztuje 2500 zł brutto, ostateczna cena reszty nagród też jest niższa od tej z umowy).

Jak rozliczyć tego typu transakcję?

Czy wartość wydanych nagród jest przychodem podatkowym agencji (w zakupie pozostaje kwota 3577,24 zł netto z faktury zakupu, a przychodem jest 4065,04 zł netto otrzymane od fundatora)?

Czy należy wyksięgować z zakupu kwotę 3577,24 zł netto z faktury zakupu i opodatkować kwotę zysku 478,80 zł netto?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX