Jak rozliczać wynagrodzenia wypłacane Kanadyjczykowi za pracę w Wielkiej Brytanii?
PYTANIE
Jak prawidłowo rozliczyć podatkowo i składkowo obywatela Kanady zatrudnionego przez polską firmę a wykonującego pracę w Wielkiej Brytanii i w Kanadzie?
Obywatel Kanady jest zatrudniony od 12.2019 r.w polskiej spółce mającej siedzibę w Polsce. W umowie o pracę miejscem wykonywania pracy jest w Polsce - siedziba polskiej firmy. Pracownik oświadczył, że miejsce zamieszkania ma w Polsce, posiadamy również nr PESEL. Do tej pory pracownik przemieszczał się pomiędzy Kanadą, Wielką Brytanią i Polską wykonując pracę w trzech państwach jednocześnie. Począwszy od 1.2021 r. po Brexit mamy informację, że pracownik nie będzie starał się o zezwolenie na pobyt w Polsce i pracę będzie wykonywał w Wielkiej Brytanii w ok. 80% i w Kanadzie ok. 20%. Obecnie składki i podatek odprowadzamy zgodnie z polskim prawem i odprowadzamy co miesiąc do ZUS i urzędu skarbowego w Polsce.
Jakich formalności powinniśmy dopełnić od 1.01.2021 r. jeżeli chodzi o ZUS i podatek?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX