Jak rozliczać wyjazdy do Czech?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2018 r.
Autor odpowiedzi: Ziółkowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 3 października 2017 r.

PYTANIE

Polska spółka ma oddział w Czechach. Polska spółka zatrudnia pracowników w Polsce, gdzie jest ich główne miejsce pracy (spełnione 25% pracy w Polsce). Pozostałe 75% pracy pracownicy wykonują w czeskim oddziale spółki. Spółka Polska zatrudnia pracowników na 3/4 etatu, gdzie 25 % pracy wykonywanych jest w Polsce, a z przychodu za pracę w Polsce odprowadzany jest podatek dochodowy w Polsce i składki ZUS w Polsce, natomiast za przychód uzyskany za 75% pracy podatek jest odprowadzany w Czechach, a składki ZUS naliczane są w Polsce. Czy pracownikom w ramach wykonywania pracy w Czechach przysługują diety? Czy wypłacane diety podlegają oskładkowaniu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX