Jak rozliczać wydatki związane z prowadzeniem firmy w domu?
PYTANIE
Podatnik prowadzi JGD - agent ubezpieczeniowy. Działalność ma zarejestrowaną w domu jednorodzinnym oraz posiada drugie miejsce prowadzenia działalności w osobnym lokalu usługowym. W domu jednorodzinnym wydzielił przestrzeń na biuro i toaletę. Po określeniu udziału powierzchni biura w stosunku do powierzchni domu uznaje koszty związane z eksploatacją budynku tj. prąc, gaz w procencie przypisanym do biura. Wyposażenie biura i osobnej toalety w całości są traktowane jako koszt. Klient wykonał inwestycję - wymianę ogrodzenia oraz remont wejścia na posesję wraz z nasadzeniami.
Czy podatnik ma prawo uwzględnić w kosztach część powyższych kosztów, czy ma to w całości charakter wydatków osobistych?
Jakie stanowiska w podobnych kwestiach zajmują organy podatkowe i jakie są wyroki sądów administracyjnych?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX