Jak rozliczać wydatki związane z prowadzeniem firmy w domu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Liżewski Sławomir
Odpowiedzi udzielono: 20 maja 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Podatnik prowadzi JGD - agent ubezpieczeniowy. Działalność ma zarejestrowaną w domu jednorodzinnym oraz posiada drugie miejsce prowadzenia działalności w osobnym lokalu usługowym. W domu jednorodzinnym wydzielił przestrzeń na biuro i toaletę. Po określeniu udziału powierzchni biura w stosunku do powierzchni domu uznaje koszty związane z eksploatacją budynku tj. prąc, gaz w procencie przypisanym do biura. Wyposażenie biura i osobnej toalety w całości są traktowane jako koszt. Klient wykonał inwestycję - wymianę ogrodzenia oraz remont wejścia na posesję wraz z nasadzeniami.

Czy podatnik ma prawo uwzględnić w kosztach część powyższych kosztów, czy ma to w całości charakter wydatków osobistych?

Jakie stanowiska w podobnych kwestiach zajmują organy podatkowe i jakie są wyroki sądów administracyjnych?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX