Jak rozliczać wydatki ponoszone w trakcie budowy budynku na terenie specjalnej strefy ekonomicznej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Pogoński Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 5 września 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka w chwili obecnej prowadzi działalność handlową w zakresie metali kolorowych. W dniu 18.06.2014 r. otrzymała zezwolenie na działalność na trenie specjalnej strefy ekonomicznej. Obecnie spółka generuje przychody tylko z działalności poza strefowej, tj. w zakresie handlu poza terenem strefy. Na terenie specjalnej strefy ekonomicznej prowadzona jest inwestycja. Budowany jest budynek o charakterze biurowo-magazynowo-produkcyjnym. Z chwilą zakończenia inwestycji spółka zamierza rozpocząć tam produkcję wyrobów z rud metali. Przychody ze sprzedaży tych wyrobów objęte będą zwolnieniem z podatku dochodowego. Dodatkowo do nowo wybudowanego budynku zostanie przeniesiona dotychczasowa działalność wraz z biurami i zarządem. W związku z zakupem gruntu i prowadzoną inwestycją na terenie strefy spółka ponosi także wydatki o charakterze ogólnozakładowym. Jest to np. podatek od nieruchomości, utrzymanie terenu wokół inwestycji, opłaty przyłączeniowe do sieci elektrycznej czy gazowej.

W jaki sposób rozliczać ponoszone przez spółkę ogólne koszty zarządzania, które są związane z działalnością spółki, tj. np. podatku od nieruchomości, utrzymania terenu na terenie strefy, w przypadku gdy spółka jest na etapie budowy i nie wykazuje przychodów ze sprzedaży strefowej?

Jeśli są to koszty ogólne poniesione na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, to czy stanowią one koszty, które przypisuje się do przychodów zwolnionych (a co za tym idzie pojawieniem się straty na działalności strefowej)?

Czy są to koszty ogólne działalności rozliczane na bieżąco?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX