Jak rozliczać wydatki o charakterze remontowym?
PYTANIE
Spółka z o.o. w październiku i listopadzie 2014 r. dokonała nakładów na prace budowlane polegające na remoncie fragmentu drogi i chodnika, ułożeniu kostki granitowej, wyrównaniu zapadniętego chodnika oraz zmiany oświetlenia na odcinku pomiędzy budynkiem centrum handlowego a budynkiem parkingu. Prace wykonywane były w związku z prowadzoną przez spółkę działalnością, na terenie nie należącym do spółki. Po zakończeniu wykonania przebudowy ciągu pieszo-jezdnego został podpisany protokół, w którym przedstawiciel Miejski Zarząd Dróg i Mostów przejmuje pas drogowy i potwierdza wykonanie wszystkich robót budowlanych zgodnie z wydanym wcześniej przez urząd miasta pozwoleniem. Spółkę nie wiąże żadna umowa najmu, dzierżawy czy leasingu terenu, na którym przeprowadzono powyższe prace remontowe i modernizacyjne.
Czy spółka jako podatnik CIT powinna potraktować poniesione nakłady (faktury otrzymane od wykonawców poszczególnych etapów prac) jako koszty podatkowe w dacie podpisania protokołu z Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, czy w dacie poniesienia kosztów?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX