Jak rozliczać w zakresie podatku VAT i CIT w obu podmiotach zapisy umowne?
PYTANIE
Dwa podmioty sp. komandytowa i sp. z o.o. (podmioty powiązane) wynajmują wspólną powierzchne biurową. Jeden podmiot wykorzystuje 70% tej powierzchni a drugi 30%. W umowie pomiędzy tymi podmiotami jest zapis: 1. Z tytułu umowy Najemca płacić będzie Wynajmującemu miesięczny czynsz podnajmu w wysokości netto 4400 zł (słownie: cztery tysiące czterysta zł) + podatek VAT, począwszy od miesiąca czerwca 2014 r. 2. Czynsz najmu płatny będzie z góry w terminie do 15. dnia każdego miesiąca, z tym zastrzeżeniem, że pierwszy czynsz najmu za miesiąc czerwiec w kwocie 4400 zł. netto, zostanie zapłacony Wynajmującemu do dnia 15 czerwca 2014 r. 3. Niezależnie od obowiązku zapłaty czynszu najmu, Najemca i Wynajmujący zobowiązują się do rozliczenia pomiędzy sobą opłat eksploatacyjnych m.in. za: energię elektryczną, gaz, wodę, wywóz nieczystości, artykułów biurowych za cały okres najmu. Strony ustalają, że Najemca opłaci 30% wartości opłacanych faktur przez Wynajmującego, natomiast Wynajmujący opłaci 70% ich wartości. 4. Jeśli faktura jest wystawiona na Wynajmującego, Wynajmujący wystawi Najemcy re-fakturę za ww. opłaty w wysokości 30% wartości opłaconej faktury. Jeśli faktura jest wystawiona na Najemcę, Najemca wystawi Wynajmującemu re-fakturę za ww. opłaty w wysokości 70% opłaconej faktury.
Jak rozliczać w zakresie podatku VAT w obu podmiotach ww. zapisy umowne?
Jak będzie wyglądała sprawa refaktur oraz ewentualnych korekt refaktur?
Jak rozliczać w zakresie podatku dochodowego w obu podmiotach ww. zapisy umowne?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX