Jak rozliczać VAT w przypadku wpłat na poczet usług, które zostaną wykonane po wznowieniu ich wykonywania?
PYTANIE
W związku z panującą epidemią spółdzielnia odwołała od 12.03.2020 r. zajęcia w prowadzonym klubie osiedlowym. Niebędący członkami spółdzielni dotychczas dokonywali wpłat odpłatności za zajęcia na podstawie zawartych ze spółdzielnią umów. Opłata miesięczna wynosi 50 zł, 100 zł w zależności od rodzaju zajęć. Odpłatność nie zależy od ilości zajęć w miesiącu. W umowach brak jest zapisu o wysokości odpłatności w przypadku, gdy zajęcia nie odbywają się z winy organizatora.
Czy spółdzielnia dla prawidłowego rozliczenia VAT powinna za miesiąc marzec naliczyć całość opłat - zgodnie z umową?
Czy można naliczyć opłaty za 11 dni miesiąca?
Dodam jeszcze, że wszystkie osoby uczestniczące w zajęciach zostały zwolnione z płatności za te kilkanaście dni marca z uwagi na wyjątkową sytuację panującą w kraju.
Czy zwolnienie z opłaty wymaga aneksu do umowy, czy wystarczy informacja wystosowana przez zarząd spółdzielni do każdego uczestnika?
Co w kolejnych miesiącach (umowy zawarte zostały do końca czerwca 2020 r.) z naliczeniem podatku VAT - jeśli zajęcia również się nie odbędą?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX