Jak rozliczać przedsiębiorstwo w spadku?
PYTANIE
W trakcie miesiąca zmarł przedsiębiorca. Koszty u zmarłego przedsiębiorcy były rozliczane metoda kasową. Za jego życia ustanowił zarządcę sukcesyjnego, który wpisany był w CEiDG. Z dniem śmierci powstało przedsiębiorstwo w spadku (PwS), które od tego dnia kontynuuje działalność zmarłego przedsiębiorcy.
Jak należy rozliczyć październik w PwS?
Czy bierzemy pod uwagę tylko zdarzenia - zakupy i sprzedaż od dnia śmierci przedsiębiorcy?
Co z dokumentami, które weszły do obrotu za życia przedsiębiorcy?
Co z podatkami PIT i VAT - czy dla PwS nalicza się tylko na podstawie dokumentów otrzymanych od dnia śmierci, czy dokumentów z całego miesiąca?
Czy jpk składamy wyłącznie za okres od dnia śmierci podatnika do końca miesiąca, czy za cały miesiąc, skoro jest kontynuacja działalności?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX