Jak rozliczać pracownika oddelegowanego do Finlandii?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2021 r.
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 10 sierpnia 2020 r.

PYTANIE

Pracownik jest oddelegowany do pracy w Finlandii od pół roku. Pracownik ma wypłacane wynagrodzenie z złotówkach, a od wynagrodzenia pracownika odprowadzany jest podatek do polskiego urzędu skarbowego. W 2020 r. pracownikowi minie 183 dni przebywania w Finlandii. Pracownik po 183 dniach nie będzie miał naliczanego podatku z wynagrodzenia i będzie się rozliczał z podatku we własnym zakresie w Finlandii.

Czy za 2019 r. pracownik powinien mieć wystawiony PIT-11 i rozliczyć się w polskim urzędzie skarbowym?

Czy w związku z tym, że w 2020 r. pracownik będzie dalej pracował w Finlandii powinien się rozliczyć za 2019 r. z podatku w Finlandii?

Czy pracodawca powinien zaprzestać naliczania podatku w Polsce po 120 dniach oddelegowania pracownika?

Czy jeśli pracownik w 2019 r., przez część roku, miał potrącany podatek w Polsce, a część roku 2019 podatek będzie rozliczał w Finlandii, to czy pracodawca wystawia PIT-11 za 2019 r.?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX