Jak rozliczać pracę w sobotę oraz niedzielę pracownika samorządowego?
PYTANIE
Kierownik USC (pracownik samorządowy) udziela ślubu w sobotę i poświęca na to np. 3 godz., udziela ślubu w niedzielę poświęca na to np. 3 godz.
Czy za pracę w sobotę należy mu się w inny dzień wolny w ilości 3 godz. czy cały dzień wolny bez względu na to, że pracował w sobotę tylko te 3 godz.?
Czy tak samo za pracę w niedzielę powinniśmy mu oddać cały dzień wolny czy na zasadzie godzina za godzinę?
Takie same pytania dotyczą: kierowcy samochodu służbowego (pracownik samorządowy) w urzędzie oraz pracownika zatrudnionego na stanowisku inspektora w urzędzie (stanowisko urzędnicze - pracownik samorządowy) - czy za pracę w sobotę bez względu na przepracowaną liczbę godzin należy się cały dzień wolny czy tylko należy się wolne w ilości faktycznie przepracowanych godzin?
Czy za pracę w niedzielę bez względu na przepracowaną liczbę godzin należy się cały dzień wolny czy tylko należy się wolne w ilości faktycznie przepracowanych godzin?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX